Design och användarupplevelse

Att förena människor, affärer och teknik


Dina produkter och tjänster är inte längre fristående erbjudanden; de är en del av en unik och komplett kundupplevelse. Att förbättra upplevelsen ger mervärde, och i centrum ligger den sömlösa integrationen av mänskliga värderingar, affärsmål och teknik.

Våra tvärfunktionella team hjälper dig att forma din organisation för den framtida kundupplevelsen, med en robust innovationskultur, anpassningsförmåga till förändring och smidighet som svar, så att du förblir relevant och fortsätter att leverera värde till dina kunder.

Den mänskliga faktorn är nyckeln till alla leveranser, och vi hjälper dig att förstå din användarbas, prioritera och fatta välgrundade beslut, och designa och utveckla lösningar, produkter och tjänster som skapar värde och främjar lojalitet.

Vi tror på en inkluderande process som utan ansträngning blandar mänskliga värderingar, affärer och teknik. Genom att samarbeta över kompetenser, funktioner och projekt anpassar vi visioner för att bygga en starkare kapacitet för innovation och höja kundupplevelsen.

Genom att placera det mänskliga elementet i framkant under hela processen och genuint förstå varför, vad och hur av deras interaktion med produkter och tjänster kan vi tillsammans prioritera resurser, minska risken för att utveckla ineffektiva lösningar, och skapa erbjudanden som påskyndar ditt företags tillväxt.

Värde för alla intressenter

  1. Värdecentrerad strategi
    Förstå vem du utvecklas för, deras verklighet och vad som ger dem värde.
    Vi hjälper dig att fatta välinformerade, strategiska beslut genom att ta hänsyn till alla intressenters behov. Vårt tillvägagångssätt bygger på en djup förståelse av dina användares världar, vilket säkerställer att varje utveckling är i linje med deras värderingar och förväntningar.

  2. Användarcentrerad process
    Se till att rätt problem löses för dina användare, oavsett om de är externa eller interna. Ta itu med de utmaningar som dina intressenter står inför, i en strukturerad och användarcentrerad process. På så sätt säkerställer vi att varje lösning är skräddarsydd för att få resonans och engagera dina användare, vilket förbättrar deras upplevelse och tillfredsställelse.

  3. Iterativt samarbete – "Lär dig snabbt"
    Betona snabb prototypframställning, testning och utvärdering med rätt fokus. Vår "lär dig snabbt"-principen betonar nära samarbete, vilket gör att vi snabbt kan prioritera, bygga prototyper, testa och utvärdera. Detta iterativa tillvägagångssätt säkerställer att utvecklingen är smidig och lyhörd, i nära linje med förändrade affärsbehov och användarnas förväntningar.

Utnyttja kraften i User Insights

Att förstå vad som resonerar hos kunderna stödjer ett välgrundat ramverk för beslutsfattande. Våra tvärfunktionella team hjälper dig att analysera målgrupper, beteendemönster och trender och anpassa dessa insikter till interna processer och leveransförmåga. Ju mer djupgående du förstår dina användare, desto mindre tid och pengar riskerar du på missriktade ansträngningar.

Kundupplevelser måste överensstämma med användarnas värderingar för att främja säkerhet och bygga lojalitet. Att fatta snabba, välgrundade beslut baserade på tydliga insikter möjliggör effektivare arbete, optimerade processer och beredskap för förändrade marknadsförhållanden.

User Insights är en strategisk riktlinje för djupt resonanta och värdefulla kundupplevelser. Din konkurrensfördel handlar om att förstå marknaden, intelligent navigera genom den och ligga steget före för att förstå och möta kundernas preferenser är nyckeln till varaktig framgång.

Banbrytande förändring för marknadsrelevans

Ditt varumärke omfattar värderingar som resonerar med människor, ett tydligt uppdrag och ett engagemang för samhället.
Vi hjälper dig att bygga denna robusta grund, i linje med de värderingar som är viktiga för dina intressenter, analysera din affärspotential, för att skapa erbjudanden som definierar din marknad och sätter nya branschstandarder.

Nyckeln ligger i att hantera förändring, effektivisera processer, identifiera och ta itu med hinder, för att bygga en innovationskultur. I kärnan är människor, både dina anställda och kunder.

Vi hjälper dig att utvärdera och förfina dina processer för att möjliggöra snabbare, mer agil verksamhet, vilket minimerar riskerna vid utveckling av nya produkter och tjänster.

Genom att kombinera användarinsikter med affärsstrategi, i människocentrerade processer, kommer du att överträffa marknadens förväntningar och etablera ett inflytelserik och bestående varumärke.

Skapa utmärkelse i den digitala tidsåldern

Tydliga användarkrav och en definierad målvision är en förutsättning för god användarupplevelsedesign (UX). Att investera i UX ökar tillfredsställelsen och behållningsgraden, vilket påverkar värdeskapande och marknadsandelar. Genom vår användarcentrerade process skapar vi tillsammans lösningar som skapar värde för dina intressenter.

Vi täcker hela resan – från att identifiera nya kundvägar, via idé- och konceptutveckling, till slutlig design och lansering. Strategisk UX är nyckeln till att bygga sammanhållna produktfamiljer, och med en tydlig plan för utseende, funktionalitet och användaruppfattning har det aldrig varit enklare att utveckla en portfölj som stödjer ditt varumärke.

User Experience Design är ett strategiskt verktyg för att differentiera ditt varumärke – inte bara möta utan förutse kundbehov, främja en stark, lojal kundbas.

Emil Bromander

Business Area Manager, Digital Business and Solutions

emil.bromander@combitech.com

+46 (0)10 216 60 17